דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סושי: מומחיות לחובבנים 

מאת    [ 20/10/2010 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 2466 פעמים ]

סושי הוא מאכל שקל מאוד להכין; סושי הוא מאכל מסובך עד מאוד להכנה. סושי הוא מאכל שאפשר ללמוד להכין תוך כמה דקות; סושי הוא מאכל שדורש שנים של לימוד לפני שיודעים להכין אותו. האם משפטים אלה סותרים זה את זה? וודאי. האם זה אומר שרק חלקם הם אמת ואילו חלקם האחר שקרי? לא. סושי הוא מאכל מוזר ומיוחד: הוא פשוט ומסובך בו זמנית. סושי דורש מומחיות עמוקה אבל גם חובבנים יכולים להכין סושי. אין זה אומר שמנת סושי שהכין פלוני במטבח ביתו לאחר שצפה בסרטון ביו-טיוב או עיין בספר בישול תהיה זהה למנת סושי שהכין מסטר שף סושי שלמד כמה וכמה שנים וטיפס במעלות ההיררכיה של הכנת סושי. הטעם יהי שונה והדבר יורגש, אך גם סושי שמכינים בבית יכול בהחלט להיות מוצלח מאוד. ישנן מנות סושי שיותר קשה להכין בבית ? בגלל מחסור בחומרים או בגלל הטכניקה המסובכת שהכנתן דורשת ? אבל ישנן מנות סושי שניתן להכין בקלות יחסית בבית והן תהיינה מוצלחות מאוד, בתנאי שהמכין יודע מה הוא עושה.

כיום אפשר למצוא דרכים רבות ללמידת הכנת סושי. מי שישוטט באינטרנט יגלה מהר מאוד מאגרי מידע שונים שיסייעו ללמוד כיצד להכין סושי: אתרים עם יסודות האמנות, סרטוני ווידאו, מתכונים, עצות ועוד. מי שירצה להשקיע מעט יותר יוכל לרכוש ספרי הדרכה שונים שילוו אותו שלב אחרי שלב עד שהוא ידע להכין סושי. ישנם גם הרבה ספרים עם מגוון עשיר של מתכוני סושי שבהם כל חובב יכול יוכל למצוא את אותם המתכונים שהוא מסוגל להכין בהתאם ליכולתו, לניסיון שלו, למרכיבים שהוא יכול להשיג ולרמת התעוזה שלו. חנויות שונות מציעות את המרכיבים הבסיסיים השונים הנדרשים להכנת סושי ואת הכלים שלהם זקוק החובב המעוניין להכין סושי בבית. המגוון המוצע כולל קשת רחבה של מחירים, הכול בהתאם לאמצעים שבידי הלקוח ולכמות ההשקעה שבה הוא מעוניין. לצד החנויות והספרים יש היום היצע גדול של קורסים וסדנאות שבהם ניתן ללמוד הכנת סושי. מסדנה של כמה שעות ועד קורס מלא שאורך שבועות וחודשים; כיום ניתן למצוא הכול. המורים בקורסי סושי אלה יכולים להיות חובבנים מלומדים, שפים זוטרים ואפילו שפים מהרמה הגבוהה ביותר. שוב, הכול תלוי ברמת ההשקעה של הלקוח, ביכולת הכספית שלו ובעוצמת האהבה שלו למאכל זה.

מי שמעוניין להתמקצע בהכנת סושי לא יוכל להסתפק בחובבנות שכזו ויהיה עליו למצוא לו מקום שבו מכשירים מקצועני סושי. צריך לדעת שגם בתחום הזה אירעו שינויים. הפופולאריות של מסעדות סושי והצורך הגובר בשפים של סושי גרמה לקיצור הזמן הנדרש ממי שמבקש להיות מסטר שף סושי. בעבר היה מדובר בתהליך שארך שנים ודרש מחויבות טוטלית מהתלמיד, עבודה קשה ומיני מכשולים במסורת מיטב סרטי החונכות שמתארים את מסעו של צעיר אל עבר הידע העמוק והסודי של איזושהי תורת לחימה מזרחית. בימינו אפשר ללמוד להיות שף סושי גם בזמן קצר יחסית, בבתי ספר שנמצאים בכל מקום בעולם ובשיטות שלא מחייבות מסע ברגליים יחפות אל פסגות הרים נידחים. מומחיות בהכנת סושי היא עדיין עניין לא פשוט אבל היא הרבה יותר זמינה לחובבי הכנת סושי שבינינו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב